Blog

اعتماد به نفش

افزایش اعتماد به نفس

چند نکته طلایی برای اعتماد به نفس

۱-نقاط ضعف و قوت خودت را بنویس
به قدرت و توانمندی خود برای رسیدن به اهدافتان ایمان داشته باشید و خود را دست کم نگیرید. دفترچه ای تهیه کنید و موفقیت های خود را در آن یاداشت کنید و هر از گاهی آن را مطالعه کنید.

۲-نگرش مثبت
ایجاد نگرش مثبت در ذهن و افکار و حذف افکار منفی در زندگی که باعث خود باوری و اعتماد به نفس برای مدیران می شود.
هلن کلر می گوید:
خوشبینی ایمانی است که منجر به موفقیت می شود. هیچ کاری بدون امید و اعتماد به نفس انجام نمی شود.

۳-چطور با دیگران دست بدهیم
شل و وارفته و یا دست دادن با سر انگشت نشانه افراد با اعتماد به نفس پایین است. محکم و قدرتمند دست دادن به دیگران نشانه اعتماد به نفس در فرد می باشد.

۴-نه گفتن را یادبگیر
بسیاری از افراد در موقعیت هایی قرار می گیرند که توانایی نه گفتن را در مقابل درخواست دیگران ندارند؛ به همین خاطر با مشکلاتی در این مورد روبرو می شوند.
تلاش کنید قدرت نه گفتن را در مقابل درخواستی که تمایل به قبول آن ندارید یاد بگیرید و با جرات نه بگویید.

۵-ورزش را فراموش نکن
ورزش نقش اساسی در به دست آوردن اعتماد به نفس دارد.
ورزش یوگا باعث کاهش استرس (کاهش ترشح هورمون کوتیزول) و افزایش هورمون اندورفین در فرد می شود که باعث شادی و شعف در فرد می گردد و در نهایت باعث افزایش اعتماد به نفس در فرد می شود.

۶-حالت یورتمه راه رفتن
به حالت تند راه بروید. انگار کار مهمی دارید و می خواهید به جای مهمی بروید. محکم، قوی و پرانرژی گام بردارید. تند راه رفتن راهی برای افزایش اعتماد به نفس برای مدیران است.

۷-بخند و شاد باش
مغز تشخیص نمیده که خنده ات مصنوعی است یا واقعی همیشه تبسم بر لبتان داشته باشید. افراد با اعتماد به نفس بالا و کسی که خود را باور دارد همیشه تبسم بر لب دارد.

۸-سعی موفقیت های قبلی ات را به ذهن ات بیاری
لیستی از کارهای گذشته که به موفقیت رسیده اید را تهیه کنید و هر گاه احساس عدم اعتماد به نفس کردید آن را بخوانید و مرور کنید.

۹-به هدف هایتان فکر کنید
هدف هایی که در زندگی دارید و مشخص کرده اید تا زمانی که به مقصد نرسیده اید رها نکنید. با تلاش مسیری که شروع کرده اید را به پایان برسانید. رسیدن به هدف باعث می شود شما خود را فردی قدرتمند و توانا بدانید.

۱۰-خودت را با دیگران مقایسه نکنید
خودتان را با کسانی که در مساله ای بهتر از شما هستند مقایسه نکنید. چون شما از زندگیشان اطلاعی ندارید. خودتان را با خودتان مقایسه کنید. خودتان را از نظر پیشرفت با گذشته خود مقایسه کنید و سعی کنید فقط به کاری که انجام می دهید تمرکز کنید.

۱۱-سعی کن انتقاد نکنی
صدای درونتان در مورد خودتان چه می گوید؟ آیا از خود عیب جویی می کنید و یا خود را فردی قوی و قدرتمند می دانید؟

۱۲-حتما حتما افراد منفی را از زندگی ات حذف کن
همنشینان به صورت ناخودآگاه بر انسان تاثیر می گذارند. در انتخاب دوست و همنشین دقت کنید افراد منفی که انرژی منفی دارند دوری کنید.

۱۳-همیشه خودت را به عنوان انسان با اعتماد به نفس بدان
مغز انسان فرق بین واقعیت و تجسم را متوجه نمی شود. سعی کنید در حوزه ای که اعتماد به نفس کافی ندارید مثلا در سخنرانی کردن ضعیف هستید از تجسم خلاق استفاده کنید و این روش با عث افزایش اعتماد به نفس برای مدیران می گردد.

۱۴-با قاطعیت و پر انرژی صحبت کن
ذهن ناخودآگاه شما صحبت ها و پیام های کلامی را می شنود. کلماتی مانند من نمی توانم را نشانه ضعف و ناتوانی می داند. سعی کنید جملات مثبت را جایگزین کلمات مخرب کنید و بگویید من بر اوضاع تسلط دارم.

هر روز صبح این جملات را تکرار کن
همه افراد می توانند با تغییر باورها ذهن خود را همانگونه که می خواهند برنامه ریزی کنند.
خیلی از افراد ناخواسته ذهن خود را به صورت منفی برنامه ریزی می کنند مثل گوش دادن به اخبار و گوش دادن به موسیقی منفی که خود باعث می شود به نتایج منفی در زندگی برسند.
یکی از راهکارهایی که می شود به اعتماد به نفس دلخواه برسید به کار بردن جملات تاکیدی مثبت است.
• من ادم توانایی هستم
• من همیشه موفق و پیروز هستم
• من قدرتمندم
• من من فوق العاده هستم
• من با انرژی هستم
• من توانایی رسیدن به اهدافم را دارم
• من موفق هستم
• من لایق بهترین ها هستم.
سعی کن با به کار بردن این جملات، روز به روز اعتماد به نفس خود را بالا ببرید.

نظر بدهید